Η σημερινή ανάρτηση είναι μια δραστηριότητα ταξινόμησης χρωμάτων με μήλα, η οποία απευθύνεται κυρίως σε μικρά παιδιά.
Το αγαπημένο μας φρούτο του φθινοπώρου είναι το μήλο και γι’ αυτό είπα να το χρησιμοποιήσω σαν ιδέα για να παίξουμε και ταυτόχρονα να μάθουμε και να εξασκηθούμε σε κάποιες δεξιότητες.
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε με τον μικρό μας ζουζούνι, το οποίο βρίσκεται στην ηλικία των 3 ετών και κάτι.
Μπορεί όμως να γίνει και από παιδάκια μικρότερης ηλικίας σε πιο απλοποιήμενη μορφή αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας σε πιο σύνθετη μορφή.
Εγώ θα σας δώσω κάποιες εναλλακτικές ιδέες αλλά εσείς μπορείτε να δημιουργήσετε και τις δικές σας παραλλαγές.
Αρχικά κατεβάζετε, εκτυπώνετε, αν θέλετε πλαστικοποιείτε το αρχείο και κόβετε τα μήλα σε μικρές κάρτες όπως φαίνεται στην φωτογραφία.
Ο πρώτος τρόπος χρήσης του αρχείου είναι: η ταξινόμηση των μήλων πάνω στα αντίστοιχα χαλάκια τους. Ζητάτε από τα παιδιά να ταξινομήσουν τα μήλα, είτε ένα ένα χρώμα, είτε μπερδεμένα.
Με αυτό τον τρόπο ενισχύεται η παρατηρητικότητα και η συγκέντρωση τους ενώ μαθαίνουν να διακρίνουν τα χρώματα.
Μια ενδιαφέρουσα προσθήκη σε αυτή την δραστηριότητα είναι η ταξινόμηση κανονικών μήλων (κόκκινα, πράσινα, κίτρινα) πάνω στα αντίστοιχα χαλάκια.
Ο δεύτερος τρόπος είναι: να τοποθετήσετε εσείς με τη σειρά που θέλετε τα κόκκινα μήλα και να προτρέψετε τα παιδιά να ακολουθήσουν την ίδια σειρά με τα πράσινα και τα κίτρινα μήλα.
Εδώ μπορείτε να μιλήσετε και για τις διαφορές των μήλων στις κάρτες (ολόκληρο, μισό, δαγκωμένο, φαγωμένο, φέτα κ.α.)
Μαθαίνω Τους Αριθμούς Με Μήλα
Μήλα: δραστηριότητα ταξινόμησης χρωμάτων για μικρά παιδιά
Εναλλακτικά τοποθετήστε όλα τα μήλα με σειρά, αφαιρέστε 2-3 κάρτες από το κάθε χρώμα και ζητήσετε από τα παιδιά να τοποθετήσουν τις κάρτες που λείπουν στη σωστή τους θέση.
Με τα μεγαλύτερα παιδιά μπορείτε να επικεντρωθείτε κυρίως στις εικόνες των μήλων από κάθε κάρτα.
Δώστε ένα κόκκινο, πράσινο ή κίτρινο μήλο και ένα μαχαίρι που χειρίζονται τα παιδιά (πάντα με επίβλεψη και βοήθεια όπου χρειάζονται) και ζητήσετε να κόψουν το μήλο με τέτοιο τρόπο ώστε να μοιάζει με αυτό της κάθε κάρτας.
Επίσης με τα μεγαλύτερα παιδιά και τη βοήθεια των καρτών μπορείτε να δημιουργήσετε μια ιστορία στην οποία θα συμπεριλάβετε τα μήλα που απεικονίζονται.
Με αυτό τρόπο καλλιεργείται το λεξιλόγιο, ο προφορικός λόγος και η φαντασία των παιδιών.