Στην σημερινή ανάρτηση θα σας δείξω μια ενδιαφέρουσα δραστηριότητα η οποία εισάγει στα Πρώτα Μαθηματικά τα παιδιά του Νηπιαγωγείου αλλά και της Α’ Δημοτικού.
Φτάνοντας προς το τέλος μιας απαιτητικής και καθόλου εύκολης σχολικής χρονιάς, η γεύση που μας αφήνει είναι μάλλον γλυκόπικρη.
Γλυκιά γιατί φέτος ο Νικόλας ξεκίνησε τη φοίτηση του στο Δημοτικό σχολείο που με τόση λαχτάρα περίμενε αλλά και πικρή διότι το περισσότερο διάστημα τα μαθήματα έγινα εξ αποστάσεως και διαδικτυακά με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Δεν ήταν λοιπόν λίγες οι φορές που μετά το τέλος του μαθήματος χρειάστηκε να αναλύσουμε πάλι, αυτό που η έρμη δασκάλα προσπαθούσε να εξηγήσει μέσα από την οθόνη του υπολογιστή χωρίς καλό ήχο και με διακοπές στη σύνδεση.
Και κάπως έτσι φτάνουμε στη σημερινή δραστηριότητα η οποία αφορά την πρόσθεση και την ανάλυση των αριθμών από το 1 έως το 10.
Να σημειώσω εδώ, ότι δεν είμαι δασκάλα αλλά μια απλή μαμά που ήθελε μέσα από εύκολες και διασκεδαστικές δραστηριότητες να βοηθήσει το πρωτάκι της να κατανοήσει όσο το δυνατόν καλύτερα τα ζευγαράκια των αριθμών.
Σκοπός λοιπόν αυτής τη δραστηριότητας είναι να κατανοήσουν τα παιδιά πως αναλύονται οι αριθμοί μέχρι το 10 σε άθροισμα άλλων αριθμών. Είναι στην ουσία οι πρώτες προσθέσεις που καλείται να υπολογίσει και να λύσει το παιδί.
Τα Πρώτα μου Μαθηματικά/Για παιδιά Νηπιαγωγείου και Α’ Δημοτικού.
Τα υλικά που θα χρειαστούμε για την δραστηριότητα είναι:
- Εκτυπωμένο το αρχείο που σας δίνω παρακάτω.
- Μικρά ξυλάκια χειροτεχνίας (εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κουμπιά, φασόλια, καλαμάκια) ή έναν άβακα
- Μανταλάκια
Αρχικά εκτυπώνετε, πλαστικοποιείτε και κόβετε το αρχείο που θα βρείτε παρακάτω, ώστε να δημιουργήσετε τις κάρτες που θα δουλέψουν τα παιδιά. Συνολικά υπάρχουν 10 κάρτες, μία κάρτα για κάθε αριθμό.
Σε κάθε κάρτα υπάρχουν 5 προσθέσεις εκ των οποίων κάποιες είναι σωστές, δηλαδή δίνουν άθροισμα τον αριθμό που υπάρχει στην κορυφή, ενώ άλλες είναι λάθος και δίνουν άθροισμα κάποιον άλλο αριθμό.
Τα παιδιά χρησιμοποιούν τον άβακα ή τα ξυλάκια χειροτεχνίας για να πραγματοποιήσουν την κάθε πρόσθεση.
Σε κάθε σωστό συνδυασμό αριθμών τοποθετούν ένα μανταλάκι.
Για μεγαλύτερη διευκόλυνση με τα ξυλάκια χειροτεχνίας μπορείτε να χρησιμοποιείτε ένα χρώμα για κάθε αριθμό και έτσι οι συνδυασμοί να είναι πιο ξεκάθαροι στα μάτια των παιδιών.
Η δραστηριότητα αυτή απευθύνεται κυρίως σε παιδάκια που πηγαίνουν ή πρόκειται να πάνε Πρώτη Δημοτικού αλλά μπορεί να υλοποιηθεί και από παιδιά Νηπιαγωγείου αντιστοιχίζοντας τον αριθμό που βρίσκεται στην κορυφή με την ποσότητα σε ξυλάκια και στην συνέχεια να κάνουν απλή καταμέτρηση αυτών.
Αν θέλετε να πραγματοποιήσετε και εσείς τη δραστηριότητα που σας προτείνω, κατεβάστε το αρχείο πατώντας το παρακάτω κουμπί.
Αν σας άρεσε η δραστηριότητα αυτή και θα θέλατε και άλλες τέτοιες ιδέες τόσο στα Μαθηματικά όσο και στη Γλώσσα, αφήστε μου ένα σχόλιο.
Πολύ ωραία ιδέα!! Μπράβο για την αστείρευτη δημιουργικότητα!! 🙂
Ευχαριστώ πολύ, Χαίρομαι που σας άρεσε η ιδέα.