Ιδέες για μουσικά παιχνίδια στον Παιδικό σταθμό και το Νηπιαγωγείο.
1η Δραστηριότητα:
Τέσσερα παιδιά (λιγότερα ή περισσότερα) κρατούν από ένα μουσικό όργανο όπως π.χ. μαράκες, κουδουνάκια, ταμπουρινό κ.α. Ένα άλλο παιδί στέκεται αντίθετα από τα τέσσερα παιδιά χωρίς να τα βλέπει.
Ζητάμε από ένα παιδί της τετράδας να παίξει το όργανό του και στη συνέχεια από το παιδί που δε βλέπει να απαντήσει ποιο όργανο άκουσε.
Περνάμε και στους άλλους της τετράδας.
Μπορούμε το παιχνίδι αυτό να το κάνουμε και πιο δύσκολο αν βάλουμε 2 ή 3 όργανα να παίξουν συγχρόνως και να αναγνωριστούν.
2η Δραστηριότητα:
Έχουμε τα τέσσερα παιδιά με τα όργανα που αναφέραμε παραπάνω από τη μια μεριά και άλλα τέσσερα παιδιά από την άλλη μα τα ίδια όργανα.
Οι δύο τετράδες πρέπει να στέκονται πλάτη με πλάτη για να μην βλέπονται. Ζητάμε από ένα παιδί της μιας ομάδας να παίξει. Τότε πρέπει να απαντήσει από την άλλη αμάδα το παιδί που κρατά το ίδιο όργανο.
Μπορούμε στη συνέχεια να ζητήσουμε από 2 ή 3 παιδιά της ίδιας ομάδας να παίξουν συγχρόνως και μετά να απαντήσουν από την άλλη ομάδα τα παιδιά που κρατούν τα αντίστοιχα όργανα.
3η Δραστηριότητα:
Για το παιχνίδι αυτό χρησιμοποιούμε ένα μαντήλι. Τα παιδιά κρατάνε το καθένα από ένα οργανάκι. Όταν πετάμε το μαντήλι στον αέρα, τα παιδιά παίζουν τα όργανά τους. μόλις όμως το πιάσουμε πρέπει να σταματήσουν αμέσως.
Μπορούμε να παίξουμε το ίδιο παιχνίδι, χωρίζοντας τα παιδιά σε δύο ομάδες.
Όταν πιάνουμε το μαντήλι με το δεξί χέρι, σταματά να παίζει τα όργανά της η ομάδα που βρίσκεται δεξιά μας, ενώ η άλλη συνεχίζει.
Αν πιάσουμε το μαντήλι με το αριστερό χέρι, σταμάτα μόνο η ομάδα που είναι αριστερά μας και η άλλη συνεχίζει. Αν πιάσουμε το μαντήλι και με τα δυο χέρια, τότε σταματούν να παίζουν και οι δύο ομάδες.
Το παιχνίδι αυτό μπορεί να παιχτεί και χωρίς όργανα μόνο με τις φωνές των παιδιών.
4η Δραστηριότητα:
Βάζουμε μουσική και τα παιδιά αρχίζουν να κινούνται κάνοντας διάφορες κινήσεις. Όταν σταματήσει η μουσική, τα παιδιά μένουν ακίνητα σε όποιο σημείο βρίσκονται και παριστάνουν τα αγάλματα.
Έπειτα περνά ένα παιδάκι που παριστάνει το “μάγο” και με το μαγικό του ραβδί ακουμπά τα παιδιά σε διάφορα μέρη του σώματός τους.
Έτσι αρχίζουν να κινούνται μόνο εκείνα τα σημεία που άγγιξε το ραβδί του μάγου. Όταν ξαναρχίσει η μουσική, λύνονται τα μάγια και τα παιδιά κινούνται πάλι ελεύθερα στο χώρο κάνοντας ό,τι θέλουν αυτά.
5η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά περπατάνε με το ρυθμό που χτυπάει η παιδαγωγός το ταμπουρίνο, μέσα στο χώρο του παιχνιδιού.
Όταν η παιδαγωγός σταματά το χτύπημα του ταμπουρίνου τότε κάθε παιδί ψάχνει γρήγορα ένα φίλο και τον πιάνει από το χέρι.
Όταν το σύνολο των παιδιών δεν είναι ζυγός αριθμός, το παιδί που δεν βρίσκει ταίρι εκτελεί μια επιπλέον άσκηση.
Όταν έχουμε ζυγό αριθμό παικτών, τότε το ζευγάρι που δημιουργήθηκε τελευταίο, εκτελεί μια επιπλέον άσκηση.
Με τα μουσικά παιχνίδια, τα παιδιά εξοικειώνονται με τη μουσική, τα μουσικά όργανα και τις μουσικές έννοιες. Ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσουν την ακοή και την συγκέντρωση τους.