Πρώτη ανάρτηση γι’ αυτή τη σεζόν και δε θα μπορούσε να μην είναι μια ακόμα εξαιρετική Βιβλιοπρόταση από τις αγαπημένες μας Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Όταν πήρα αυτό το βιβλίο στα χεριά μου δε θα σας κρύψω ότι ενθουσιάστηκα μιας και δεν είχα ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Ο τίτλος του τα λέει όλα: “1001 Δραστηριότητες για να αγαπήσω το βιβλίο” από τον Γάλλο συγγραφέα Φιλίπ Μπράσερ.
Βιβλιοπρόταση: “1001 Δραστηριότητες για να αγαπήσω το βιβλίο” από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Ένα μεγάλο στοίχημα που καλούμαστε να κερδίσουμε ως ενήλικες, είναι να κάνουμε τα παιδιά μας να αγαπήσουν τα βιβλία και τη φιλαναγνωσία. Δύσκολο στοίχημα θα μπορούσε να πει κανείς, ειδικά τη σημερινή εποχή που τα παιδιά βομβαρδίζονται καθημερινά από τόσα τεχνολογικά ερεθίσματα.
“Παν μέτρον άριστον” θα πω εγώ, που γενικά δε μου αρέσει να δαιμονοποιώ ούτε την τεχνολογία ούτε την εξέλιξη της εποχής. Ας εστιάσουμε στα θετικά που παίρνουμε και ας φροντίσουμε να μην οδηγούμαστε στα αρνητικά.
Το βιβλίο απευθύνεται σε όλους τους εκπαιδευτικούς, εμψυχωτές, γονείς ή βιβλιοθηκάριους που επιθυμούν να βοηθήσουν τα παιδιά ηλικίας 2 έως 8 ετών (αλλά και μεγαλύτερα) ν’ ανακαλύψουν τους θησαυρούς που κρύβουν τα βιβλία.
Σκοπός του βιβλίου δεν είναι να μάθουμε να διαβάζουμε, αλλά να να μάθουμε να αγαπάμε τα βιβλία. Μέσα από τις προτεινόμενες δραστηριότητες και με αφετηρία ένα βιβλίο, το παιδί θα παίξει, θα ζωγραφίσει, θα ανακαλύψει, θα συζητήσει.
Είναι πολλοί οι τρόποι με τους οποίους μπορούμε να ανάγουμε το βιβλίο από πηγή μάθησης σε πηγή ψυχαγωγίας, η οποία έχει ως στόχο την καλλιέργεια της φαντασίας και των άλλων πνευματικών και ψυχικών ικανοτήτων του παιδιού, οι οποίες είναι απαραίτητες για την ηθικοπνευματική του ολοκλήρωση.
Τα βιβλία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για τις δραστηριότητες αυτές, είναι όποια βιβλία θέλουμε και αγαπάμε τόσο από αυτά που έχουμε στο σπίτι μας, όσο και από αυτά που ίσως έχουμε δανειστεί από μια βιβλιοθήκη.
Βιβλιοπρόταση: “1001 Δραστηριότητες για να αγαπήσω το βιβλίο” από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Με μια πρώτη ματιά στα περιεχόμενα μπορείτε να διαπιστώσετε και μόνοι σας, ότι οι δραστηριότητες είναι χωρισμένες σε ενότητες ανάλογα τον σκοπό που εξυπηρετούν.
Αρχικά, είτε βρισκόμαστε στο σπίτι μας, είτε στο σχολείο, το βιβλίο υποστηρίζει ότι πρέπει να φροντίσουμε και να δημιουργήσουμε ένα ευνοϊκό κλίμα για ανάγνωση. Να διακοσμήσουμε κατάλληλα το χώρο και να βελτιώσουμε και την δική μας συμπεριφορά απέναντι στο παιδί και το βιβλίο.
Κάποιες από τις δραστηριότητες που ξεχώρισα εγώ και σίγουρα θα υλοποιήσουμε στο μέλλον με τα παιδιά είναι και οι παρακάτω:
Μια ιστορία άνω κάτω.
Σε αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά καλούνται να βάλουν τα μπερδεμένα κομμάτια της ιστορίας στη σειρά.
Χαρίστε στους αγαπημένους ήρωες των παιδιών ένα σπίτι ή ένα κήπο.
Σε αυτή τη δραστηριότητα παίρνουμε την φωτογραφική μηχανή ανά χείρας και βγαίνουμε στους δρόμους της γειτονιάς ή της περιοχής μας να βρούμε σπίτια για τους αγαπημένους ήρωες των παιδιών.
Ένα βιβλίο διαφορετικό από τα άλλα.
Σε αυτή τη δραστηριότητα παίρνουμε τις κόλλες και τα ψαλίδια μας και δημιουργούμε διαφορετικές μορφές βιβλίων.
Τέλος, θα σας δείξω την δραστηριότητα που επέλεξαν τα παιδιά μου να παίξουν και αυτή δεν είναι άλλη από το Ντόμινο με βιβλία.
Είναι μια δραστηριότητα που καλύπτει και τις δύο ηλικίες των παιδιών (4 & 7 ετών) και τα ενθαρρύνει μέσα από τα βιβλία της βιβλιοθήκης μας να ακονίσουν τη μνήμη, την παρατηρητικότητα και τη φαντασία τους.
Ηλικία: 4+
Αριθμός παιδιών: Έως 30 παιδιά (ένα ένα παιδί ή σε δυάδες)
Υλικά: Ένα κουτί με 15 έως 40 βιβλία όσο το δυνατόν πιο διαφορετικά μεταξύ τους.
Προετοιμασία: Τοποθετούμε τα βιβλία στο πάτωμα ή πάνω σε τραπέζια και αφήνουμε τα παιδιά να τα ξεφυλλίσουν.
Οδηγία: “Θα φτιάξουμε ένα μεγάλο ντόμινο από βιβλία. Ο καθένας με τη σειρά του θα προσθέτει ένα βιβλίο εξηγώντας ποιο κοινό σημείο έχει με το προηγούμενο. ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δύο φορές το ίδιο κοινό σημείο”.
Παραδείγματα: Το βασικό χρώμα του εξωφύλλου, το θέμα, κάτι που απεικονίζεται στο εξώφυλλο, το μέγεθος, το πάχος, το σχήμα (κάθετο ή οριζόντιο) η σειρά, ο εικονογράφος, ο συγγραφέας, ο τρόπος εικονογράφησης, αν είναι καινούριο ή χρησιμοποιημένο κ.α.
Προτείνω το βιβλίο “1001 Δραστηριότητες για να αγαπήσω το βιβλίο” τόσο για εκπαιδευτικούς, όσο και γονείς γιατί μέσα από τις σελίδες και τις δραστηριότητες του θα δημιουργήσετε ένα ευχάριστο κλίμα για ανάγνωση, θα κάνετε την ανάγνωση μιας ιστορίας…υπερθέαμα, θα βοηθήσετε το παιδί να γνωρίσει τα χαρακτηριστικά και την ποικιλία των βιβλίων, θα παίξει με τις λέξεις και τις εικόνες και θα φτιάξει τις δικές του ιστορίες.
Ελπίζω να σας άρεσε και αυτή η βιβλιοπρόταση και να την βρήκατε ενδιαφέρουσα. Αν ναι, αφήστε μου ένα σχόλιο με τις εντυπώσεις σας.